Dashcam
Re: Dashcam
Ik ben sinds een paar weken een mede Sealion7 gebruiker. Zowaar de gebruiksaanwijzing gelezen en voor het onderwerp Dashcam een snelle SD kaart besteld. De gebruiksaanwijzing doet geloven dat de dashcam functie aanwezig moet zijn en alleen een SD kaart dient te worden toegevoegd, Ben na het lezen van de fora niet zeker of de Dashcam wel standaard wordt geleverd in de EU (ik zie wel een camera zitten door het voorruit. In Azie lijkt men de dashcam zelf te moeten installeren (wel voorbereid). Weet iemand hoe dit voor NL is (auto is Juni 2026 geleverd).
Ik heb een OEM dashcam gekocht via Nice Byd , mijn dealer heeft die geïnstalleerd maar bleek nadien niet aansluitbaar te zijn ?
Nu heb weliswaar een geïnstalleerde dashcam , maar geen dashcam functie ?
Heeft e.e.a. te maken met een ander nog te instaleren item ? er blijkt een specifiek item te zijn voor een andere SD card ?
Mijn dealer kan of wil niet verder meer meegaan in dit verhaal ?
Iemand ervaring m.b.t. tot installatie en bedrijven die dit zouden kunnen doen?
Nu heb weliswaar een geïnstalleerde dashcam , maar geen dashcam functie ?
Heeft e.e.a. te maken met een ander nog te instaleren item ? er blijkt een specifiek item te zijn voor een andere SD card ?
Mijn dealer kan of wil niet verder meer meegaan in dit verhaal ?
Iemand ervaring m.b.t. tot installatie en bedrijven die dit zouden kunnen doen?
Goedemorgen Jacko, De Sealion gebruiksaanwijzing doet geloven dat de dashcam app na aanbrengen van de SD kaart zou moeten gaan werken. (niet het geval bij mij). Vereisten kaart: Een SD-kaartsleuf bevindt zich bij
het uitgeholde deel onder het
hulpdashboard.
● Het infotainmentsysteem ondersteunt
een TF-kaart (ook micro-SD-kaart
genoemd) van 64 tot 128GB met een
klasse 10-snelheid of hoger.
het uitgeholde deel onder het
hulpdashboard.
● Het infotainmentsysteem ondersteunt
een TF-kaart (ook micro-SD-kaart
genoemd) van 64 tot 128GB met een
klasse 10-snelheid of hoger.
Morgen Erik ,
Als je nu op de verschillende sites ( Nice Byd - Top Byd ) gaat kijken blijkt plotseling dat de door hun eerder vooropgestelde werking nu niet meer kan voor EU + UK ? Daar sta je dan !
Volgens ik hier en daar op het WWW kan zien zou je ook een aangepaste SD card houder unit ( met USB poorten ) moeten plaatsen ?
Vraag blijft of het dan wel gaat werken , als jezelf niet echt handig bent begin je niet met dit soort klus.
Afwachten maar .. misschien nog een reactie uit het forum ( hoop ik dan maar )
Als je nu op de verschillende sites ( Nice Byd - Top Byd ) gaat kijken blijkt plotseling dat de door hun eerder vooropgestelde werking nu niet meer kan voor EU + UK ? Daar sta je dan !
Volgens ik hier en daar op het WWW kan zien zou je ook een aangepaste SD card houder unit ( met USB poorten ) moeten plaatsen ?
Vraag blijft of het dan wel gaat werken , als jezelf niet echt handig bent begin je niet met dit soort klus.
Afwachten maar .. misschien nog een reactie uit het forum ( hoop ik dan maar )